Jeg er skuffet, sint og irritert over det hele – Det er såå typisk – Herregud for et kaos – Amatørlig fra Norsol.!

Ohhh, jeg kjenner det koker i hodet mitt, og jeg er mektig irritert.og du verden så amatørmessig som dette er av Norsol. Hva med å sjekke ordren ORDENTLIG før dere avtaler levering og montering av markise til balkonger.? Så hadde vi sluppet dette her. Hjelpes så irritert og en smule forbannet jeg ble. Og ikke minst syns jeg dette er litt amatørmessig av Norsol faktisk. 

Her ligger markisen da, som liksom skulle  blitt montert opp i dag. Og som jeg nå virkelig hadde sett frem til skulle komme på plass.  Men den gang ei. Og hvor lenge blir markisen nå liggende sånn tro.? Det er nå det store spørsmålet i disse ferietider…. 

La meg ta det fra begynnelsen av først. Det hele startet med at Norsol i dag skulle komme hit å montere en markise for meg på min balkong en gang mellom klokken 11.00 og 12.00. Men ingen kom til dette tidspunktet. Rett før klokken 12 ringte en fra Norsol og sa at de ble forsinket i 1 times tid. Så rett over klokken 13.00 så skulle de være der. Klokken den ble både 13.00 og 13.40 den. Klokken 13.40 ringte jeg igjen og spurte hvor disse montørene var blitt av. Og da svarte denne vennlige mannen at montørene var ute for å kjøpe med noen plater som de måtte ha med til meg, og som de måtte ha til monteringen av markisen. Klokken 14.00 da var de på plass. 

Og her heiser montørene markisen opp til balkongen min. 4 etasjer opp med tau. Jeg tenkte kanskje de ville tatt den inn i heisen og opp i stedet, men så ser også jeg at den blir altfor lang til å få inn i heisen. Så da ble det lettest og heise den opp 4 etasjer.  

Da de hadde fått markisen opp på balkongen og holdt på å åpne og pakke den ut, så lurte montørene på, hvordan i all verden de skulle få hengt opp/festet markisen på den litt spesielle veggen/materialet som er brukt her. Jeg vet ikke hva slags type vegg og materiale dette er, så jeg skal ikke uttale meg om dette. Men iallefall, så overhørte jeg at de sa at her måtte det til noe plater for å avlaste veggen. Noe de ikke klarte å finne oppi esken hvor markisen lå. Men var det ikke det de var blitt forsinkede dor.? De var jo ute å skulle kjøpe disse platene.? Og derfor var 40 minutter til  forsinket.? Men nei, de hadde ikke vært ute og kjøpt noen avlastningsplater eller noe som helst.!!!  Det var da jeg fant frem bestillingen fra Norsol, og viste montørene, at her skulle det være 4 stykk avlastningsplater på veggen før markisen ble hengt opp. Noe disse montørene ikke hadde med seg, eller visste noe om. De prøvde å ringe til Herman i Norsol som har vært her hjemme hos meg og sett på hva som måtte bestilles. Men selvfølgelig så svarte ikke han på telefonen. Det er jo «tross alt» fredag og helg. 

Heldigvis ingen naboer hjemme som så at montørene heiste opp denne tunge markisen over hodene på balkongene deres.  

Dermed ble det til at montørene ikke kunne gjøre noe som helst. Og må vente til de vet hvor disse avlastningsplatene er, eller om de må bestilles fra fabrikken. Og nå vet jeg selv ingenting om når tid monteringen vil bli gjort. Jeg kjenner det koker voldsomt i hodet mitt. Jeg må si. Dersom disse platene må bestilles fra fabrikken tar det igjen noen uker før markisen blir hengt opp på balkongen min. Nå ligger den i esken ute på balkongen og tar plassen på hele balkongen slik at jeg selv knapt nok kan sitte ute på balkongen. Og det i dette magiske været som vi har nå. Så tenker jeg, «Er det ingen som har lest bestillingen?». «Og er det ingen hos Norsol som sjekker/dobbelsjekker bestillingene at alt som skal bestilles og leveres faktisk er kommet før en levering og montering skal gjøres?» Tydeligvis ikke kan det se ut/virke som. 

Så nå sitter jeg her da, og har sendt mail til Norsol og spør om både det ene og det andre. Og ikke minst hvordan dette kunne skje. For det står  klart og tydelig i bestillingen at det skal være 4 stykk avlastningsplater med. Syns også at det er utrolig at de ikke har klart å se/få med seg disse avlastningsplatene i bestillingen, så klart og tydelig som det kommer frem i bestillingen. Jeg sitter nå og venter på svar fra Norsol, og har i tillegg gitt beskjed om at denne markisen bør ha første prioritet på alle mulige vis. 

Her ser dere da deler av bestillingen som ble gjort av markisen min. Som dere ser så kommer det jo tydelig frem at det skal være avlastningsplater til balkongen. Utrolig at de ikke har fått med seg dette…..-så tydelig som det kommer frem av bestillingen.

Ikke nok med det. Jeg hadde i tillegg bestilt elektriker til å komme å montere opp/fikse det elektriske på markisen nå i ettermiddag. Det måtte jeg jo da selvsagt også ringe å gi beskjed om så fort som mulig om at det ikke var nødvendig lenger. Men ingen svarte meg der. Nå like før klokken 16.00, ringer da elektrikeren som skulle komme hit at han kunne komme om circa 20-25 minutter. Der jeg da sier til elektrikeren  at jeg har prøvd å ringe til de for å informere om  at det ikke er nødvendig at de kommer, fordi markisen ikke har blitt montert opp pga Norsol ikke hadde det de trengte for monteringen osv.  Det tok litt tid før denne elektrikeren forstod dette, ettersom han var utenlandsk opprinnelse og ikke kunne særlig godt norsk i det hele tatt.  Så jeg måtte bruke litt tid på å forklare ham dette også pga språket. 

Nå sitter jeg her da, faktisk litt skuffet og vet ikke noenting om når tid denne markisen vil bli montert opp. Kjenner jeg er irritert, skuffet og sint over det hele. Og jeg syns også dette rett og slett er litt amatørmessig av Norsol. Alle kan vi gjøre feil og en glipp, men skulle tro iallefall at de dobbelsjekker ordren ordentlig før de  kjører ut med leveringen og for å montere, slik at ikke noe mangler….Det har de tydeligvis ikke  gjort i dette tilfelle kan det virke som….

Hjelpes vel for et rot og for et styr da. Og ikke minst, for et KAOS da. « Make my day» sier jeg bare. 🙄🙄🙄

16 kommentarer
    1. Ja dette er rett og slett slurv fra Norsol sin side. Hadde krevd avslag på prisen jeg. Men hvor mye alt etter hvor lenge du må vente før markisen kommer opp.

    2. Synnøve: ja jeg er enig. Jeg må se hvor lang tid dette her tar først. Og se hvor lenge til det blir de kommer å kan montere igjen. Men jeg tror jeg kommer til å ta ta det opp med de uansett. Markisen er svinedyr også.

    3. Utrolig kjip opplevelse. Skuffelsen når man gleder seg til å få ting i orden er så stor. Håper den kommer opp fort i starten av uka. God sommer! 🙂

    4. baresteinar: jeg ble veeeldig skuffet. Så imrg blir det «mye pes» fra min side til Norsol. :))

      God sommer Steinar. Så hyggelig at du leser i bloggen min. <3

    5. Er du dum? Det er tydelig at en terasse markise med overbrett ikke har plass i en heis.. de gjorde jobben sin riktig

      1. Dum.? Om jeg er dum.? Ja da tror jeg du er mye dummere dersom du tror at jeg trodde den markisen ville gå inn i heisen. Noe jeg også påpeker og sier at den ikke gjør. Og til din informasjon er flere av markedene levert til min blokk kommet opp og blitt levert gjennom og opp og ut sv heisen i blokken. Så vær forsiktig med å kalle folk dum. Det er ene og alene de son sier at dikk er dumme er og blir de største idiotene og DUMMESTE, om du skulle være i tvil om det.

        1. Veldig bra svar fra din side her da, bli så sur og opphengt av en kommentar. Du er vel igrunn litt på kanten her med å utlevere navn på selgeren hos Norsol. Ja det er tydelig at det har skjedd en glipp her, men pass på hva du utleverer av navn og info.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg