Frustrasjonen, sinne og marerittet markise fortsetter.!

Jeg går like godt rett på sak.

Klokken 12.00 i dag sendte jeg Mail til 3 forskjellige personer i Norsol, ettersom jeg ikke har hørt noe fra mailene jeg sendte til de, allerede på fredag i forrige uke. Da det ikke ble noe av monteringen av markisen. Sendte en til Herman som har hovedansvaret for bestillingene og målene til/av markisen. Og som også var hos meg og gjorde dette. En til Norsols kontor og en til Norsols montasjeavdeling. Ettersom klokken var 12.00 og langt på dag så burde nå noen av disse vite hvor i verden disse avlastningsplatene var hen. Og noen burde ha svart meg på mailene jeg sendte til de.  Men jeg har fortsatt ikke hørt et eneste pip fra disse personene. MEN, klokken 12.30 tikker det inn en SMS der en av  montørene i Norsol faktisk sier at de kan komme førstkommende fredag å montere denne markisen. Jeg takket jo ja til det, selv om det i utgangspunktet ikke er godt nok for meg. De burde kommet nå, og markisen min burde hatt førsteprioritet. At markisen min  burde har førsteprioritet nå har jeg gitt ettertrykkelig klar beskjed om til Norsol, men dette svarer de ikke på. Men sier de kan komme på førstkommende fredag til samme tidspunkt som forrige fredag. Altså mellom klokken 12 og 13. På fredag ja, som også i tillegg til å være en fredag, er fredag den 13, så dette kan bli interessant. Jeg skjønner også at  de mest  sannsynlig har fullt opp med monteringer frem til fredag, men jeg syns likevel at  de her burde snudd litt på det hele, og faktisk prioritert meg først, ettersom min markise allerede skulle ha vært montert forrige fredag. Og disse avlastningsplatene var visstnok kommet nå….-det burde de være ettersom montørene nå sier de kan komme på fredag å montere markisen. Men for å være helt ærlig så stoler jeg ikke på det i det hele tatt. Jeg får bare vente å se rett og slett.

Ikke nok med at Norsol ikke svarer på mine henvendelser på Mail. Så tikker det da inn en faktura fra KW Elektro som jeg måtte avbestille i en fart på fredag da de liksom skulle tatt seg av det elektriske til markisen og montert det. Dette fikk jeg ikke gjort før 2 timer før elektrikeren skulle vært hos meg, mens Norsol var midt  i monteringen , og da Norsol midt i monteringen oppdager at de ikke får montert opp markisen på grunn av at avlastningsplatene i bestillingen mangler. Elektrikeren fikk jeg avbestilt så han kom ikke. Vi ble da enige om at sjefen hans skulle ringe meg for å avtale ny tid for oppkobling av det elektriske når jeg hadde fått vite når tid Norsol skulle komme å montere markisen på nytt. Og som nå da altså skal skje førstkommende fredag. 

Men så rett etter klokken 12 i dag så tikker det da inn en faktura fra KW elektriske, der de forlanger 1875 kr av meg for en jobb de ikke en gang har gjort. Og de har heller ikke en gang vært hjemme hos meg. Men fakturaen er altså fordi jeg ikke avbestilte elektrikeren mindre enn 24 timer før. Noe så frekt.? Er dette vanlig praksis å gjøre.? Og hvordan skulle jeg kunne avbestille dette noe før når monteringen av markisen skulle skje noen få timer før KW elektriske skulle vært der.? De skulle jo komme rett etter at Norsol var ferdig med monteringen av markisen. Jeg skriver også til KW at jeg finner dette veldig urimelig. De skulle ha 750 kr timen for å utføre arbeidet. Her har de da fakturert meg for 2 arbeidstimer. 750 kr X 2 timer pluss moms blir 1875 kr. Og de velger da å kalle det for «avbestilling mindre enn 24 timer». Har de sin rett til å gjøre dette.?

Jeg har nå sagt til Norsol at jeg forventer at de betaler denne fakturaen fra KW Elektro, på grunn av deres sløvskap og slurv i leveringen og monteringen av  markisen. Ellers velger jeg å heve kjøpet av hele markisen. Jeg syns faktisk at de bør ta denne fakturaen. Syns ikke du.? Men som vanlig lar det vente på seg med svar fra den kanten. 

Så on dere nå lurer på om jeg anbefaler Norsol og KW Elektri av leverandør av markiser og annen solskjerming og elektriske tjenester, så gjør jeg så definitivt ikke det. En elendig service, elendig kundebehandling og i det hele tatt fryktelig dårlig. Da særlig av Norsol. Jeg kjenner at jeg virkelig nå har begynt å få nok av marerittet markise. Og det å si det litt mildt. 

Alltid skal det være noe når man bestiller fagfolk hjem til å skal  gjøre noe hos seg. Alltid. Jeg kan aldri å huske at noe har gått helt på skinner som det skal når jeg har bestilt noe. Aldri….

Nei, det får være nok «syting» fra denne karen her i dag men kjenner frustrasjonen er til å ta å føle på heeh.:))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg