Oppussingen av badet mitt «tar aldri» slutt……!

ΝJa nå vet jeg snart ikke hva jeg gjør. I alle fall så er frustrasjonen til og ta å føle på for mitt vedkommende. Og en smule irritasjon ikke minst.

I dag var det meningen at badet mitt skulle ferdigstilles helt. Endelig tenkte jeg, nå skal badet bli ferdig og jeg kan ta det i bruk ordentlig. Men det var vel nærmest for godt til å være sant. Og det var det.

På fredag i forrige uke kom dusjdørene fra Right Price Tiles som jeg har ventet på nå i 7 uker. 4 uker lenger enn forventet leveringstid var de forsinket. Så nå var det på tide at de var her. Og det var de… Jeg klarte å få dusjdørene min inn døren nede og inn i heisen og opp til 4 etasje hvor jeg holder til. Og inni gangen bak inngangsdøren har de nå stått oppbevart helgen i gjennom. Da jeg hadde mottatt dørene sendte jeg melding til Benedicte om at dusjdørene var kommet. Vi avtalte da at gutta hennes skulle komme å montere opp disse dørene og ferdigstille badet mitt over helgen. Og vi ble enige om at først kommende mandag skulle de komme. Altså i dag.

Bartek og faren kom og startet med en gang å pakke ut dusjdørene. Eller det riktige er vel å si dusjdøren. For da vi åpnet pakken så var det bare kun en dusjdør i pakken, og ikke to.
Det de hadde levert var en dusjdør, to sorte kantlister, og en skinne til å holde døren på plass. Men det manglet en dør. Hvorfor levere to kantlister når det bare en en dør.? Og hvem bestiller bare en dusjdør.? Det kan man jo lure litt på….
Både jeg, Bartek og faren ble veldig overrasket over at det bare var en dør i pakken. For på bildet på nettsiden til Right Price Tiles så viser det 2 dører og ikke bare en. Men når jeg bestiller og da velger antall, og jeg da velger antall 1 som vi gjorde. Så regner man jo med at man har bestilt 1 dusj. Men det hadde vi ikke. Vi hadde bestilt 1 dør og ikke 1 dusj. Hadde vi lagt inn antall 2 i stedet for 1 så hadde jeg fått begge dusjdørene. Men da til dobbel pris. Veeeldig misvisende fra nettsiden dette syns jeg og Benedicte. Så vi var hele gjengen rimelig frustrerte og litt småirritert. Men som Benedicte og sa så var det ingen grunn til å «kjefte huden full» på han kunderådgiveren som hun pratet med hos Right Price Tiles. For det var jo ikke akkurat hans feil.

Men i alle fall Benedicte fikk sjekket ut hvorfor det bare var levert 1 dør og ikke 2 dører. Og da ble hun fortalt at det bare var levert en dør til badet. Ettersom det var det som var bestilt. Vi mente begge to at vi hadde bestilt 2 komplette dusjdører….Benedicte sa videre at den siste døren måtte de bare se å få levert i en fart, da montørene hennes var i full sving med monteringen av den første dusjdøren på badet. (Noe de ikke var i gang med). Så den døren måtte hun ha levert nå. Heldigvis hadde de 9 dører på lager. Det fantastiske her var at en herremann ved navn Trym var på plass med den siste dusjdøren circa en halv times tid etter at Benedicte ringte og sjekket det hele ut med dem. Og denne døren leverte de fraktfritt til meg. Og vet dere hva, det skulle da bare mangle også.

Jeg ble enig med Bartek og farne hans at de skulle komme i morgen tidlig klokken 08.00 å montere opp dusjdørene og ferdigstille resten av badet mitt. La oss da håpe på at alt går som smurt og at de faktisk blir ferdig med hele badet mitt. Slik at jeg kan vise dere lesere det totale sluttresultatet til dere. Av mitt røffe og tøffe bad som da blir ferdig……-forhåpentligvis.

Det er nå bare en gang sånn da. Og jeg sa det til meg selv før jeg bestemte meg for dette prosjektet med å pusse opp badet, at jeg blir overrasket om dette prosjektet vil gå som planlagt og uten noen problemer…. Mer eller mindre smertefritt og uten problemer har det jo for så vidt gått. Men deler av det vi har bestilt har ikke gått som planlagt. Da særlig disse dusjdørene og lys/lampe over speil har ikke gått som planlagt. Første lampen jeg bestilte forsvant i bestillingen og Benedicte klarte ikke å finne ut av hvor denne lampen var blitt av. Så en ny lampe måtte til. Den skal nå heldigvis være på plass…..
Hvorfor går aldri oppussingsprosjekter som de skal.? Alltid er det noe som kommer i veien. Ikke sant.?

Slik ser det ut når man bestiller dusjdører hos Right Price Tiles. Ganske misvisende synes vi. Noe også kunderådgiveren på telefon hos Right Price Tiles også synes. Da vi bestilte så bestilte vi «antall 1», men her skulle vi ha trykket «antall 2» i stedet. Dette burde de ha skrevet tydelig og fått frem skikkelig på siden når man bestiller syntes vi. Iallefall gjort oss kjøpere oppmerksomme på dette, på en eller annen måte….Så lenge bildet viser 2 dusjdører så regner man jo med at det er det man bestiller når man legger inn «antall 1» i bestillingen. Gjør man ikke.? Så får vi håpe på at Right Price Tiles endrer på dette…..

Bartek og pappaen hans i full sving med å pakke inn igjen dusjdøren som var kommet. Det var bare en dusjdør i pakken og ikke to. Noe vi alle tre ble ganske så overrasket over…. 

Og her da er endelig begge dusjdørene på plass. Den første dusjdørene ble levert av Bring på fredag. Men i dag kom en ansatt selv og leverte den siste døren hjem til meg. En kjekkas ved navn Trym leverte den siste døren. Og døren var på plass og i hus en halv times tid etter at Benedicte hadde ringt den. Så det var en en lynrask levering. Tenk om alle leveranser på nett hadde vært like raske.? Det hadde vært noe det….

Garman. ❤️

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg